Posts

Showing posts from January 30, 2011

WOLVE 2-1 MAN UNITED............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Keputusan Terkini..
Wolve 2-1 Man U..
Dengan keputusan yang mengejutkan ini, ia sedikit sebanyak memberi harapan kepada Arsenal yang seri 4-4 dengan Newcastle tadi..
p/s: doa tadi dimakbulkan?? apa-apa pun, tahniah buat barisan pemain Wolve.. memang layak untuk diorang menang.. tahniah doyle, elokobi, jarvis, ,milijas.. mantap corak permainan diorang.. hehe..

Adakah Diaby penyebab Arsenal kehilangan 2 mata menentang Newcastle

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Mula-mula minta maaf kalau corak penulisan tak sebaik penulis lain. Sekadar berkongsi kebengangan menonton perlawanan antara Arsenal dan Newcastle. Pada mulanya, perlawanan dikuasai oleh Arsenal dengan kekuatan tengah terutama oleh Abou Diaby , Fabregas, Wilshere dan Andrei Arshavin. Melihat perlawanan di separuh masa pertama, Arsenal mendahului dengan 4-0 memberi keyakinan untuk menang mudah perlawanan ini. Tetapi pada separuh masa kedua, dalam awal perlawanan telah nampak ada kekurangan dan bola mula dikuasai oleh Newcastle tapi masih terkawal. Kemudian pada minit ke 49, Johan Djourou yang bermain baik mengalami kecederaan dan terpaksa diganti dengan Sebastian Squillaci . Dekat sini dah mula nampak pertahanan Arsenal mula goyah.. Kemudian pada minit ke 50 Abou Diaby melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya. Beliau membalas tackle oleh Joey Barton sehingga menyebabkan beliau mendapat kad merah. Satu persoalan yang terpacul? Kenapa beliau m…

Mimpi Ngeri Oleh Phill Dowd

Okeh.. amacam sumer.. rata-rata sure melenting giler-giler tahap dewa.. kan.. termasuk la aku..
Dengan pertukaran pemain, segalanya berubah. Djourou di bawa keluar, digantikan dengan Squillaci. Sejak itu, sudah mula kelihatan goyahnya centre back Arsenal. Kemudian insiden kad merah. Aku akui, tindakan Diaby memang bodoh (Diaby, ko tunjuk garang x kene tempat la brader...). Si Barton memang pandai ambil peluang, tambah plak dengan Nolan yang suka menyibuk, cam sial..
Separuh mase pertama, aku tak dapat tengok sangat sebab adik aku dah pegang remote. Die tengok game Spurs. tapi, member cakap, dah gol. Tengok kt website, 10 minit pertama dah 3 gol. Walaweh, memang ade harapan dapat 3 mata penuh. Separuh masa pertama, Arsenal mendahului 4 gol. Tahniah..
Separuh masa kedua, tengok-tengok, mane Djourou..?? Mane.. Mane.. Mane.. tengok-tengok Squillaci yang ade.. aha.. something will happen..maybe.. desas dalam hati.. Yela, kan sekarang gandingan Djourou + Koscienly mantap.. rupa-rupanya injured…

Who will be No 1 Keeper right now?

Image
Sekarang peluang untuk Szczesny atau Almunia mengatakan Wenger berikutan kecederaan panjang Fabianski:
"Persaingan untuk tempat-tempat pada saat akan antara Wojciech dan Almunia. Wojciech akan memainkan pertandingan selanjutnya. "
Dia adalah, satu-satunya! Kita punya Wojciech Szczes-ny!

Diaby mencari ketajaman selepas kecederaan

Image
Abou Diaby sedar bahawa dia memerlukan masa untuk mendapat semula persembahan terbaiknya namun dia merasa 'amat senang' selepas dia bebas dari masalah kecederaan.

Pemain tengah Perancis itu menghadapi masalah kecederaan di pergelangan kaki pada hampir kebanyakkan perlawanan di separuh musim ini dan kemudiannya kecederaan di betis pada Disember. Dia kembali bermain menentang Huddersfield pada hujung minggu lepas dan keluar dari bangku simpanan untuk membantu Arsenal menang dengan perbezaan 1 gol menentang Everton pada Selasa.

Diaby memahami bahawa dia tidak cergas selepas begitu lama tidak diturunkan dan dia menjangkakan akan terus meningkat selepas setiap perlawanan.

"Saya rasa begitu senang," Diaby memberitahu Program Rasmi Perlawanan. "Mendapat begitu lama bermain pada Ahad sangat membantu - pada waktu ini saya perlu mendapat kembali ketajaman saya semula, yang mana akan datang masanya.

"Ia merupakan masa yang agak mengecewakan, sudah tentu. Apabila kali te…

'The Gunners' bangkit tewaskan 'The Toffees'

Image
Arsenal terus memberi tekanan kepada pendahulu Liga Perdana Manchester United apabila kembali setelah ketinggalan untuk mengalahkan Everton 2-1 di Stadium Emirates.

Everton mendahului melalui Louis Saha pada jaringan minit ke-24 namun pemain simpanan Andrey Arshavin menyamakan kedudukan selepas 20 minit masa bermula sebelum Laurent Koscielny menanduk masuk gol kemenangan tuan rumah 5 minit selepas itu.

Ia melengkapkan perjalanan tanpa kalah skuad The Gunners kepada 7 perlawanan liga dan meneruskan pemburuan 4 kejuaraan selepas 4 musim tanpa trofi.

Namun begitu rekod tersebut dalam bahaya apabila pelawat mendahului melalui peluang kontroversi Saha.



Saha berada dalam keadaan offside apabila menerima hantaran dari Seaman Cole tetapi bola tersebut mengenai kaki Koscielny dan penyerang dari Prancis itu melakukan rembatan dari 18 meter jaring gol.

Pengadil Lee Mason telah meminta penjelasan pembantunya - yang akan memutuskan bagaimana perkiraan gol tersebut - sebelum mengesahkan gol tetapi Arsen…

Feyenoord selesai kontrak pinjaman Ryo Miyaichi

Image
The Gunners dan Gergasi Belanda mengeratkan hubungan

Oleh Michael Burke

Arsenal secara rasmi telah menyempurnakan kontrak perjanjian bersama penyerang Jepun Ryo Miyaichi dan dengan segera meminjamkannya kepada Feyenoord.

Pemain berusia 18 tahun itu sebelum ini telah mewakili sekolahnya Chukyodai Chukyo pada Pertandingan Bola Sepak Seluruh Sekolah Tinggi Jepun di negaranya.

Arsene Wenger telah memutuskan untuk menghantar pemain remaja tersebut melalui pinjaman dengan tujuan mendapat pengalaman bernilai demi mempertingkatkan kemahirannya. Penyerang tersebut yang telah diperbandingkan seperti Cristiano Ronaldo dan Thierry Henry telah menandatangani perjanjian jangka masa panjang di Emirates.

Wenger memberitahu laman web rasmi kelab: "Kami amat gembira Ryo Miyaichi telah bersama dengan kami. Dia telah membuat latihan bersama kami pada musim panas dan dia punyai kemampuan yang asli yang menjadi tarikan banyak kelab di dunia ini. Kami berharap dia berjaya di Rotterdam bersama Feyenoord dan…

Preview: Arsenal lwn Everton

Image
Rabu, 2 Februari (Waktu Malaysia)
Arsenal v Everton
Emirates Stadium

Arsenal mempertaruhkan kemenangan terhadap Everton untuk kali kedua musim ini setelah menang 2-1 di Goodison Park dua bulan lepas.
Arsenal telah memenangi 5 perlawanan terakhir dalam kesemua kejuaraan dan dan tidak kalah dalam Liga Perdana sejak pertengahan Desember.
Walaubagaimana pun, perlawanan kali ini mungkin tanpa kelibat pertahanan tengah Sebastien Squillaci, yang telah di ketepikan akibat dikelurakan semasa menentang Huddersfield pada Ahad lepas. Sementara itu Samir Nasri (hamstring) pula mengalami kecederaan.
Pemain tengah Denilson (hamstring) dan penjaga gol Lukasz Fabianski (bahu) juga tidak akan diturunkan. Tapi pemain pertahanan Bacary Sagna (kepala) mungkin boleh kembali bersama Robin van Persie, Theo Walcott, Jack Wilshere, Johan Djourou, Gael Clichy dan penjaga gol Wojciech Szczesny, yang mana telah direhatkan pada kemenangan pusingan ke-4 Piala FA menentang Huddersfield. Thomas Vermaelen (tum…

Wenger - Kenapa kami cuma ada 48 jam rehat?

Image
Oleh Giuseppe Muro

Keputusan untuk meminda perlawanan Piala FA menentang Huddersfield untuk menyiarkan liputan televisyen merupakan alasan mengapa kami bermain 2 kali dalam masa 3 hari, menurut Arsene Wenger.

Everton akan bertandang ke Stadium Emirates dalam saingan Liga Perdana pada Selasa nanti adalah hanya 48 jam selepas pusingan ke-4 Piala FA Arsenal menentang pasukan di Liga 1.

Kebiasaannya sesebuah pasukan hanya mampu bermain untuk sekurang-kurangnya dua hari rehat diantara satu perlawanan ke perlawanan berikutnya tetapi dengan perlawanan menentang Newcastle pada Sabtu, Wenger memaklumkan bahawa dia mahu masa rehat yang lebih kerana perjalanan yang terlalu panjang ke timur utara.

"Ia adalah pilihan televisyen dan kami juga mahu menjaga perlawanan bersama Newcastle kerana kami bermain 4 hari kemudian.

Ia merupakan satu permintaan yang besar untuk para pemain tetapi ia telah berlaku kepada kami semasa Chrismas. Kami satu-satunya pasukan yang mempunyai program sedemikian rupa dan k…

'Orang kadangkala begitu kasar terhadap Bendtner'

Image
(Oleh Giuseppe Muro)

Arsène Wenger percaya Nicklas Bendtner telah dikritik dengan begitu kasar sejak permulaan musim ini.

Setelah direhatkan akibat masalah kecederaan pada permulaan kempen, Bendtner telah sedaya upaya untuk menyaingi Marouane Chamakh dan Robin van Persie untuk mendapat tempat di dalam skuad utama.

Tapi, walaupun kekurangan peluang, pemain Denmark ini masih mampu untuk berkongsi sesuatu dalam menghasilkan tambahan gol termasuk dalam perlawanan menentang Ipswich Selasa lepas. Wenger merasakan bahawa pemain dari Denmark ini masih dibelenggu oleh faktor-faktor tertentu yang menentangnya yang mana mereka pandang sebelah mata.

"Kadangkala orang lain begitu kasar terhadapnya kerana dia tidak kelihatan seaktif Walcott yang amat pantas." kata pengurus itu. "Saiznya agak membataskannya tetapi jika anda lihat kecekapannya, hantaran ataupun jaringan gol - dia berada dalam kelas terbaik."

"Pada masa kini kami mempunyai ramai pemain di bahagian serangan dan ia s…

'Saya mahu kekalkan Arshavin dalam kelab'

Image
(Oleh Chris Harris)

Arsène Wenger mahukan Andrey Arshavin terus kekal di Arsenal.

Pemain perancang dari Rusia itu pernah menjadi terkenal dengan begitu pantas dalam Liga Perdana selepas mengikat kontrak bersama Arsenal pada Januari 2009 tetapi kini dia begitu bersungguh-sungguh dalam mencari persembahan terbaiknya dalam bulan-bulan terakhir ini selepas permulaan yang baik dalam kempen.

Arshavin pada waktu ini masih bersama Arsenal dalam memburu gelaran - dia terlibat dalam membantu 2 gol Arsenal dalam saingan separuh akhir Piala Carling menentang Ipswich pada selasa - malangnya ada yang mempersoalkan kedudukan masa depannya di Stadium Emirates.

Wenger bukanlah salah seorang dari mereka. "Tiada persoalan samada saya mahukan dia kekal dalam kelab." kata lelaki dari Perancis itu.

"Saya gemarkannya dan saya rasa dia seorang pemain yang istimewa. Dia cuma sedang melalui satu masa yang agak sukar bagi dirinya.

"Namun jika kita mahu berjaya, kita memerlukan pemain dalam skuad y…

Arsenal menang 2-1 kepada Huddersfield di Piala FA

Image
Sameer Nasri mengalami masalah hamstring.


Bendtner menjaringkan gol pertama selepas sepakkannya terkena kaki Peter Clarke.


Squillaci dilayangkan kad merah memaksa untuk Arsenal bermain dengan 10 orang.


Inilah gol yang diperoleh oleh Huddesfield Town.


Alan Lee meraihkan gol mereka bersama rakan sepasukan.


Gol penalti oleh Fabregas.


Fabregas meraih golnya untuk kemenangan 2-1 Arsenal.

Selepas ni di pusingan ke-5, Arsenal akan menentang Leyton Orient.


Arsenal - Huddersfield Town Preview: Squillaci, Diaby and Almunia kembali untuk skuad Piala FA

Image
ARSENAL

Sebastien Squillaci dan Abou Diaby akan kembali dalam skuad Arsene Wenger's dan berkemungkinan akan diturunkan memandangkan pengurus ini mahu menyegarkan pasukannya.

Manuel Almunia (siku) dan Tomas Rosicky (sakit) juga akan kembali ke skuad memandangkan skuad The Gunners ini mahu meneruskan 4 cabaran kejuaraan.

Bacary Sagna sudah boleh bersama The Gunners selepas mengalami masalah konkusi pada kemenangan 3-0 menentang Ipswich. Seandainya barisan pertahanan menghadapi masalah kali ini, dia berkemungkinan akan diturunkan untuk pertembungan Liga Perdana menentang Everton Selasa ini.

Carlos Vela tidak akan tersenarai dalam pilihan selepas menandatangani kontrak pinjaman bersama West Bromwich Albion sehingga akhir musim ini.

Selain itu Arsene Wenger tidak menghadapi masalah baru dalam kecederaan.

(Barisan yang mungkin: Szczesny; Eboue, Squillaci, Koscielny, Gibbs; Song, Denilson, Rosicky; Nasri, Chamakh, Walcott.)


HUDDERSFIELD TOWN

Huddersfield akan menentang Arsenal tanpa Jordan Rho…