Wenger Seperti Ayah Kepada Saya


Cesc Fabregas telah mendedahkan azab atas susulan pindah ke Barcelona, menggambarkan dirinya sebagai "Gunner" dan Arsene Wenger sebagai "ayah kedua".

Wenger telah berbual hati ke hati dengan kapten menjelang Piala Dunia di mana Fabregas menyatakan keinginan untuk kembali ke kota kelahirannya.

Arsenal telah menolak tawaran formal £ 29,200 dari Barcelona dan sekarang menolak untuk memasuki perundingan dengan Juara La Liga itu. Barcelona mempunyai masalah
kewangan dan hutang £ 368,000,000, ada perasaan yang meningkat di Arsenal bahawa pertempuran untuk menjaga Fabregas telah dimenangi

Fabregas akan melapor
diri semula untuk latihan pra-musim pada Khamis Seterusnya Arsenal dan mengundurkan diri terhadap kemungkinan bahawa dia akan menghabiskan tahun depan di Emirates. "Saya penggemar Barca, aku sosio, seperti kakekku, pamanku, sepupu saya. Saya telah merasakan warna dari usia muda, aku Catalonia," kata Fabregas. "Namun, aku kapten Arsenal, saya seorang Gunner, dan aku telah menjadi pemain di sana dan matang sebagai peribadi."

Fabregas menggambarkan perbincangan dengan Wenger mengenai masa depannya sebagai "salah satu yang terbaik" dia memiliki dengan siapapun dalam hidupnya dan jelas mempertahankan loyalitas peribadi yang mendalam.

"Dia adalah ayah kedua bagi saya, orang yang paling penting dalam hidup saya selepas ayah saya," kata Fabregas.

"Dia telah mengambil saya seperti anak saya sebahagian daripada keluarganya .. Dia tidak mahu saya pergi. Dan dalam perbualan terakhir saya dengan dia di London, itu adalah salah satu momen paling sukar aku alami. Saya berakhir dengan sangat marah. "

Wenger tekad untuk menjaga Fabregas pada keyakinannya bahawa dasar jangka panjang pelaburan tenaga tertentu dalam mengembangkan pemain muda akan membayar dividen musim ini.

keutamaan utamanya adalah untuk membeli bek satu yang lebih sentral dan penjaga gawang, denganpenjaga gol Fulham Mark Schwarzer, Werder Bremen bek Per Mertesacker dan bek tengah Everton Phil Jagielka antara target.

"Saya [sangat yakin kita akan melakukan lebih baik daripada] musim lalu," kata Wenger. "Kami melabur dalam pekerjaan kami, dalam kepercayaan kami Kami selesai tahun lalu di tempat ketiga dan kami berharap kami dapat memperbaiki itu .."

Comments

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil