Kenapa Barca Beria Sangat nak Fabregas

Halu sume.. aku ni penulis baru kat sini, jadi ni kira artikel pertama aku la.
jadi untuk artikel pertama aku ni, aku nak luahkan sikit pendapat aku kenapa barcaloanus beria-ia sangat nak bawak fabregas ke Nou Camp yang buruk tuh. kite pun tau betapa barcaloanus beria nak beli fabregas dan menggunakan taktik kotor dengan mengerahkan semua pemain membuat kenyataan media mintak fabregas datang barca. sampaikan xavi tiba-tiba jadi doktor pakar dan berjaya mengesahkan bahawa fabregas memiliki DNA barca.

jadi, tak nak cerita panjang, aku bagi antara sebab-sebab kenapa barca terdesak sangat nak fabregas. (ini sume pendapat aku je, bukan fakta)
  1. Barca terasa diri mereka amat bodoh kerana gagal meyakinkan fabregas untuk terus tinggal di nou camp masa fabregas berumur 16 tahun. mereka terasa bodoh sebab melepaskan pemain yang kini berstatus bintang, jadi mereka nak tutup kemaluan mereka.
  2. dengan ketibaan Jose Mourinho kat Real Madrid, barca rasa amat terancam dan ketakutan, dan mereka nak memiliki skuad yang lebih besar dan kuat.
  3. barca nak cari pengganti xavi yang makin tua, fabregas yang baru berusia 23 tahun adalah calon yang paling ideal, tapi diorang kene dapatkan fabregas dengan cepat sebab Arsenal semakin lama semakin stabil dan kukuh dari segi kewangan dan pada masa hadapan, Arsenal berpotensi menjadi sebuah kelab yang lebih besar dan kukuh dari barcelona. sebab tu la barcelona cuba memancing fabregas sekarang.
  4. diorang rasa diorang bagus sangat
  5. diorang memang @##$%%^%&
Itula pendapat aku. tak taula korang nak setuju ke tak. tapi apa-apa pun aku tak kisah kalau fabregas nak pergi, sebab kalaupun fabregas pergi, kita ada banyak lagi pemain boleh ganti, rosicky, nasri, ramsey, wilshere, aku rasa diorang semua boleh ganti fabregas. tapi mesti bagi 60 juta pound la paling kurang. kalau setakat 30 juta, beli james milner la. sebab barca pun antara sebab harga pemain-pemain mahal nak mampus (ibrahimovich?). Arsenal pun bukan terdesak nak duit sangat sekarang. Dulu boleh la diorang beli Henry pada harga yang sama dengan Darrent Bent pindah dari Charlton ke Spuds. sekarang ni, mintak maaf la..

Comments

  1. ak ade teori best gak.. bila Fabregas masuk Barca, hasil jualan jersi dia mungkin leh bantu ringankan sket hutang kelab Barca yang kaw2 cam ape yg berlaku kt Real Madrid musim lepas waktu beli CR9..

    ReplyDelete
  2. haah.. memang hutang barca banyak pon.. sampai nak bayar gaji pemain pun kena buat pinjaman..

    ReplyDelete
  3. Diorang tak nak Barca tu jatuh.Sebab diorang dah ade name besar kelab bola sepak.Diorang takut ngan Jose Morino yg melatih real madrid.Diorang tak pikirkan HUTANG KELILING PINGGANG yg penting sesebuah kelab tu MENANG DAN JUARA.
    Dengan kejuaraan dia boleh membayar segala hutang yg ade.

    ReplyDelete
  4. Aku setuju ape yg ko tulis.memang betul pun kalau nk di pikirkan.Barca tu mamang bangsat.
    Lagi satu harga febregas bukan 30 juta tapi lebih daripada 50 atau 60 juta pound.
    harga pemain selepas piala dunia meningkat tinggi lagi2 bile sesebuah negara tu juara,,,.....

    ReplyDelete
  5. FUCK ARSENDAL ..
    saya tidak suja dgn perkata an anda .. seperti sampah ibu kota puta arsendal

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil