27 March 2010

Birmingham City vs Arsenal FC - Half Time

Assalamualaikum dan salam sejahtera kpd semua Arsenal Malaysia fan.. Berita aku ni dimulakan dengan pemain yang Arsenal turunkan pada mlm nie :-

Almunia
Sagna - Campbell - Song - Clichy
Denilson - Fabregas - Diaby
Walcott - Bendtner - Rosicky

Spt sedia maklum, Birmingham adalah sebuah pasukan yang bermain secara Defensive dan aku pernah bagitau kpd semua yang Birmingham mempunyai taktikal defensive yg agak kental.. Sejak game dimulakan, Arsenal sedaya upaya mencari gol pendahuluan.. Terjah menerjah oleh Birmingham City ke atas pemain Arsenal mula kelihatan.. Ini membuatkan kita teringat kembali terjahan keras oleh pemain pertahanan Birmingham City ke atas penyerang serba boleh Arsenal, Eduardo Da Silva 2 tahun yg lps.. Baru sebentar tadi, kapten Arsenal Cesc Fabregas telah diterjah dari belakang oleh pemain Birmingham yg menyebabkan beliau terhincut-hincut berjalan mendapatkan Dr Medik pasukan Arsenal dan inilah yang dibimbangi oleh semua fan.. Sebelum itu, dua kad kuning dilayangkan kepada pemain Arsenal, Song dan Clichy kerana mengkasari pemain Birmingham sedangkan selepas itu pemain tuan rumah mula menerjah secara keras ke atas pemain Arsenal. Namun tiada kad dilayangkan, cuma sepakan percuma diberikan kepada Arsenal.


Apa yang aku tak suka utk game mlm ni, ia dikendalikan oleh pengadil yang juga sahabat baik pengurus pasukan musuh ketat Arsenal iaitu Howard Webb.. Howard Webb adalah pengadil yang bertanggungjawab ke atas perlawanan Liverpool vs Man Utd di mana dia telah memberikan penalti buat Man Utd setelah Valencia 'dijatuhkan' dalam perlawanan itu minggu lepas.. Disebabkan ini, aku beranggapan adalah suatu konspirasi utk menjatuhkan Arsenal dan keciciran mata buat Arsenal dalam pemburuan Liga..

Harapan aku, Arsenal akan mempamerkan kualiti permainan sebenar sebentar lagi dan keadaan kapten Arsenal Cesc Fabregas tetap okay..

7 comments:

  1. nampak gayanya, prediction dari 'Telegraph Sport' yang aku muatkan dalam "http://arsenalmalaysia.blogspot.com/2010/03/baki-perjalanan-liga-perdana-inggeris.html" masih memihak kepada mereka. Inilah bekalan Arsenal untuk menghadapi Barcelona pada pertengahan minggu ini.

    ReplyDelete
  2. hmmm, dlm prediction itu kita ada 1 lg keputusan seri menentang Blackburn pd 1 May...tinggal ini sahaja yg perlu Arsenal buktikan salah selepas gagal membuktikan jangkaan seri menentang Birmingham...jgn yg dijangka menang itu menjadi seri atau kalah, dah...apa yg boleh diharap lg selain pertolongan pasukan2 lain utk menang menentang Chelsea dan Manchester United...

    ReplyDelete
  3. 2 org bodoh dlm game tadi..
    1)Wenger
    2)Almunia

    ReplyDelete
  4. Alfreedino : Mgkin ni kebetulan kot? aku pun malas nk pkir sgt psl prediction tu.. Huhu..

    ReplyDelete
  5. aku harap Jack Wilshere buat magic kat Bolton...

    ReplyDelete
  6. Apis Persie, ko malas pk psl prediction tu atau ko malas dah nak pk pasal title arsenal dlm premier league? hahahaha, go go United...

    ReplyDelete
  7. Klu aku pkir pun, bkn aku dpt gaji.. atau Arsenal tak byr pun kt aku.. ko sbg fan ada ke Man Utd byr ko RM20k semggu? Xdekan? Jd, tayah nk pertikaikan decision org len.. dasar bdk hingusan!

    ReplyDelete

Anyone to be a writer? Please send your mail to afhamabdulrahman@gmail.com
Lets Join Us in Arsenal Malaysia Gooners Forum Klik Sini

Video Pilihan