Posts

Showing posts from April 19, 2009

Inilah masanya!!

Image
Inilah masanya kita menghapus badi seri kita bersama pasukan Middlesbrough.. Sejak kehadiran Jeremie Aliadiere ke Middlesbrough dari Arsenal dengan perpindahan bernilai 2 juta pada Jun 2007.. Beliaulah yang selalu menjadi hero Middlesbrough..

Kita seakan-akan langsung x berminat untuk menjaga beliau dengan ketat.. Atikah akui dia bukanlah pemain penyerang yang selalu bagi gol.. Tapi apabila menentang Arsenal dialah yang sering merobek gawang Arsenal..

Kepada pertahanan Arsenal jagalah Aliadiere.. Kerana dia mampu menyusahkan pasukan.. Dan mampu mengubah keputusan perlawanan ini.. Atikah x nak lihat lagi Arsenal seri walaupun mendahului dan penjaring gol penyamaannya ialah Aliadiere..

Dan kita ada berita baik iaitu pencabar big Four dan pasukan yang berlagak gila tu.. Iaitu Aston Villa seri dengan Bolton!! Kesian lawan Bolton pun x reti nak dapatkan 3 mata penuh.. Itulah lain kali jangan sombong sangat.. So sekarang ni Arsenal mempunyai kelebihan 7 mata dihadapan Aston Villa.. Arsenal sek…

Wenger bila Eduardo nak main??

Image
Esok Arsenal akan bertemu Middlesbrough pada pukul 8.30 malam (waktu malaysia) dan ada siaran langsung di astro.. Atikah belum pastilah espn atau star sport.. Pandai2 andalah cari sendiri okey.. Okey cukup2 lari dari tajuk pulak.. Okey Atikah disini nak berkongsi sedikit kekecewaan..

Eduardo iaitu pemain yang baru pulih dari kecederaan patah kaki, kecederaan pangkal paha dan hamstring.. Sering diketepikan Wenger apabila dia bersedia membuat kemunculannya.. Mungkin segelintir peminat Arsenal sedikit kecewa.. Wenger langsung x beri peluang kepada Eduardo main walaupun 10 minit!! Tolonglah Wenger jangan sampai si Eduardo lari ke kelab lain nanti Wenger, baru kau nak menyesal..

Atikah yang mewakili segelintir peminat Arsenal yang lain mengharapkan Wenger menurunkan Eduardo terutama sekali sewaktu pertemuan bertemu MU pada 29 April ini.. Come on Wenger sampai bila nak simpan Eduardo cukup2 lah dia x boleh main hampir setahun dulu.. Bila dia boleh main kau simpankan dia pulak.. Marilah kita b…

Pre Match Arsenal vs Middlesbrough

Image
Okey Atikah memutuskan nak tulis Pre Match hari ini memandangkan esok Atikah sedikit sibuk dan x pasti sama ada Atikah sempat x tengok game ini.. Tapi Atikah akan cuba sedaya upaya Atikah untuk tengok game ini.. Okey dalam artikel sebelum ini Atikah lupa bahawa Adebayor akan turut serta bersama pasukan Arsenal bertemu Middlesbrough esok..

Okey Atikah malas nak merapu - rapu so kita terus lihat bayangan kesebelasan utama Arsenal untuk perlawanan esok..

ALMUNIA
SAGNA-----TOURE-----DJOUROU-----GIBBS
WALCOTT-----FABREGAS-----SONG-----NASRI
ARSHAVIN
ADEBAYOR

SUB
FABIANSKI (GK)
EBOUE
EDUARDO
BENDTNER
VELA
DENILSON
DIABY

Okey Atikah menjangkakan Wenger akan mengunakan formasi 4-5-1 memandangkan inilah formasi yang sering Wenger gunakan sejak kebelakangan ini.. Atikah x pasti sama ada Wenger akan bertindak merehatkan beberapa permain memandangkan kita akan bertemu MU pada 29 April ini..

Apa2 pun ia terpulang kepada Wenger.. Apa yang difikirkan terbaik kita sebagai peminat Arsenal hanya perlu menerimanya.. Ta…

Kegembiraan kem Arsenal!!

Okey first sekali Atikah nak mintak maaf sebab Atikah x sempat nak postkan artikel semalam.. Atikah sebenarnya sedikit kecewa sebab line internet agak bengong semalam.. So sorry ye.. Okey esok baru Atikah akan postkan pre match menentang Middlesbrough..

Dalam artikel ini Atikah nak berkongsi kegembiraan bersama peminat-peminat Arsenal kerana pertahanan terhebat Arsenal akan bermain perlawanan menentang Middlesbrough esok.. Mereka ialah Djourou dan Almunia.. Namun disebalik kegembiraan ini sudah pastinya ada berita sedih.. Wenger telah pun membuat kenyataan bahawa Gallas dan Rosicky akan terlepas aksi musim ini..

So mereka berdua itu hanya akan beraksi bersama Arsenal pada musim hadapan.. Ini mungkin membuatkan peminat Rosicky keempunan untuk melihat aksinya bersama Arsenal musim ini.. Namun ia mungkin memberikan Rosicky sedikit kerisauan kerana jika dia gagal untuk pulih ia memungkinkan kontraknya bersama Arsenal akan diterminatekan serta merta.. Dan ia juga memberi gambaran karier pro…

Analisis prestasi Diaby

Image
Okey kali ini Atikah membuat keputusan untuk melihat prestasi Diaby yang menjadi punca utama kekalahan Arsenal kepada Chelsea tempoh hari.. Diaby yang sedia maklum oleh peminat Arsenal sebagai anak emas Wenger.. Marilah lihat prestasinya sejak pertama kali beliau hadir ke Arsenal..

Abou Diaby dilahirkan di Paris, France pada tanggal 11 May 1986.. Beliau meyertai Arsenal pada 13 Januari 2006 dari kelab Auxerre.. Membuat debut pertamanya pada 21 Januari 2006 menentang Everton dalam saingan liga.. Beliau menjaringkan gol pertamanya pada 1 April 2006 semasa perlawanan menentang Aston Villa di dalam saingan liga..

Diaby pernah dibandingkan dengan Patrick Veira semasa diawal kedatangannya.. Namun walaupun dia berjaya menjaringkan 9 gol dalam 103 perlawanan namun masih belum menampakkan bahawa beliau mampu menjadi sehebat Viera.. Namun apa yang Fan Arsenal nampak ialah dia seorang pemain yang teruk, cepat kehilangan bola dan suka menyimpan bola..

Sudah 4 musim di dalam kancah bola sepak EPL nam…

Jangan salahkan Fabianski sekali lagi!!

Image
Atikah nak tegaskan sekali lagi bahawa Fabianski bukanlah watak utama punca kita seri.. Atikah rasa dialah punca utama kita x kalah.. Atikah amat kecewa apabila ramai yang menyalahkan Fabianski.. Tapi kita perlu ingat permainan dia agak mengkagumkan berbanding sewaktu menentang Chelsea tempoh hari..

Atikah senbenarnya agak terkejut dengan dia banyak improved masa lawan Liverpool awal pagi tadi.. Tapi Atikah sebenarnya tidaklah berapa terkejut memandangkan beliau mempunyai bakat namun masih belum mampu untuk menunjukkannya.. Kita cuba bandingkan Fabianski dengan Reina..

Siapa yang lebih hebat?? Sudah tentunya Fabianski berbanding Reina yang boleh dikatakan gagal untuk menepis segala sepakan yang dilakukan pemain Arsenal termasuklah yang sudah offside.. Jadi kita boleh berbangga dengan improvment yang begitu pantas dilakukan oleh Fabianski.. Namun Atikah x mengerti mengapa anda langsung tidak boleh memuji apa yang dilakukannya..

Adakah anda tidak perasan sebenarnya Sagna dan Silvestre berm…

Hari yang gemilang untuk Arshavin!!!

Image
Arsenal 4 - 4 Liverpool.. Hebat bukan?? Jika bukan kerana kebodohan pemain pertahanan gerenti Arsenal menang.. Okey sebelum Atikah cerita tentang game ni Atikah nak ucapkan tahniah kepada Arshavin yang menjaringkan 4 gol untuk Arsenal!!!

Tidak dapat disangkal lagi kehebatan beliau apabila mudah untuk meledak 4 gol!! Ia sudah tentunya menjadi pembelian berbaloi Arsenal pada musim perpindahan yang lalu..

Arsenal menjaringkan gol pembukaan pada minit ke-36 selepas hantaran Fabregas kepada Arshavin memberikan kelebihan buat Arsenal.. Kedudukan ini bertahan sehingga minit ke- 48.. Torres meledak untuk menyamakan kedudukan..

Arsenal mula tertekan apabila Benayoun dengan mudah menjaringkan gol kedua Liverpool.. Selepas 10 minit menanti Arshavin yang bijak membaca hantaran pihak lawan, merampas bola sebelum melepaskan sepakan cantik dari luar kotak penalti untuk menumpaskan Reina..

4 minit selepas itu Arshavin memberikan kelebihan buat Arsenal untuk mendahului 3-2 selepas hantaran Nasri berjaya d…

Jersi baru Away dan third kit musim 2009/2010??

Image
Seperti yang kita maklum jersi home akan bertahan selama 1 musim lagi.. Jadi macam2 orang mula memikirkan bagaimanakah jersi musim hadapan.. Tidak kiralah jersi pasukan mana sekali pun..

Okey kita mulakan dulu dengan Away kit..

Jika benar mana satu pilihan anda?? Atikah lebih suka jersi bewarna putih ini..

Jersi third kit Arsenal musim 2009/2010
Adakah ini benar?? Biar masa yang menjawabnya...

Analisis prestasi Bendtner

Image
Okey Atikah tulis artikel ini untuk menghilangkan bosan sementara menanti perlawanan menentang Liverpool di Anfield..

Mengapa Atikah memilih untuk membuat analisis tentang Bendtner?? Senang saja sebab pada perlawanan ini sudah semestinya Wenger akan memilih beliau jika mengunakan formasi 4-5-1.. Mengapa bukan Eduardo?? Mungkin sebab dia baru pulih dari kecederaan..

Okey2 ni dah lari dari tajuk ni.. Okey Bendtner dilahirkan di Copenhagen, Denmark.. Beliau di lahirkan pada tanggal 16 Januari 1988.. Beliau menyertai Arsenal pada 1 Ogos 2004 dari kelab FC Copenhagen.. Membuat debut pertamanya bersama Arsenal pada 25 Oktober 2005 semasa perlawanan menentang Sunderland di dalam Piala Liga..

Beliau menjaringkan gol pertamanya bersama Arsenal pada 25 September 2007 pada perlawanan menentang Newcastle United dalam Piala Liga..

Ramai fan Arsenal mula meragui kemampuannya pada musim ini selepas sering melepaskan peluang keemasan untuk menjaringkan gol.. Jika kita ingat musim lepas dimana Bendtner se…

Mari lupakan seketika kekalahan di Separuh Akhir Piala FA

Okey tak banyak yang nak dibincangkan dalam artikel ini.. Atikah x ade idea sebenarnya.. Tapi untuk memberikan yang terbaik kepada pengunjung blog ni terpaksalah semalam Atikah mencari berita - berita sensasi untuk tatapan peminat Arsenal..

Okey Atikah nak mulakan dulu dengan persiapan ke Anfield.. Van Persie dilaporkan mengalami groin injury disamping Wenger membayangkan tidak menyenaraikan Adebayor dan merehatkan beliau untuk mengelak mengalami kecederaan hamstring sekali lagi.. Dan berita baik apabila Sagna disahkan sembuh dari jangkitan virus.. Tapi Wenger masih belum memastikan sama ada Sagna akan diturunkan dalam kesebelasan utama.. So Atikah akan membayangkan kesebelasan utama pada perlawanan menentang Anfield sekali lagi..

FABIANSKI
EBOUE-----TOURE-----SILVESTRE-----GIBBS
ARSHAVIN-----FABREGAS-----SONG-----NASRI
EDUARDO-----BENDTNER

SUB
MANNONE (GK)
SAGNA
VELA
WALCOTT
DENILSON
DIABY
AARON RAMSEY

Okey sekarang ni Atikah nak bincangkan dengan beberapa gosip transfer pada musim panas ini.. Dil…

Tiada lagi alasan Wenger!!

Image
Okey marilah sama-sama kita lupakan kekalahan kepada Chelsea tempoh hari.. Esok Arsenal akan berkunjung ke Anfield untuk bertemu Liverpool dalam saingan liga.. Dan tiada alasan untuk Wenger jika perlawanan ini kita gagal mengutip 3 mata penuh.. Inilah saatnya untuk Fabianski melupakan apa yang berlaku tempoh hari.. Buktikan keupayaan sebenar kamu.. Kepada pertahanan Arsenal tolonglah mengawal pemain - pemain Liverpool dengan ketat..

Liverpool akan menanti kunjungan Arsenal tanpa kelibat kapten mereka iaitu Steven Gerrard yang disarankan doktor untuk berehat selepas mengalami kecederaan pangkal paha.. Dan harap - harap esok Wenger tidak mengulangi kebodohanya sekali lagi.. Masukkan Eduardo sebagai pemain utama.. Gandingkan bahagian tengah seperti kebiasaannya tanpa kelibat Double 'D'.. Jika nak bagi mereka main pun hanya salah seorang saja..

Okey Atikah harap bayangan kesebelasan utama Arsenal ini benar - benar diturunkan..

FABIANSKI
EBOUE-----TOURE-----SILVESTRE-----GIBBS
WALCOTT--…

Jangan salahkan Fabianski!!!

Image
Okey Atikah sedar mungkin ramai yang menyalahkan Fabianski kerana melepaskan gol - gol bodoh.. Tapi kita perlu sedar berapa besarkah peluang yang diberikan pertahanan Arsenal kepada pemain Chelsea?? Dan lebih menyakitkan hati mana hilangnya Toure dan Silvestre yang bertanggungjawab menjaga Drogba?? Apa yang mampu dilakukan Fabianski apabila pertahanan melepaskan pemain seperti itu dan mempunyai ruang yang besar untuk bagi gol??

Bukannya Atikah mempertahankan Fabianski memandangkan Atikah peminat Fabianski.. Tapi inilah hakikatnya.. Cubalah anda tengok gol kemenangan Chelsea.. Mana pertahanan?? Di tengah padang!! Bila si Drogba dapat bola x de seorang pun berminat nak bersusah payah menyelamatkan gawang kecuali Fabianski.. Apa yang mampu dilakukannya?? Mana ada goalkeeper yang mampu menyelamatkan gawang dalam situasi itu?? Siapa?? Cuba bagi tau Atikah..

Ramai yang cakap si 'Birthday boy' kita tu mengelabah.. Ya Atikah akui.. Atikah pun pernah rasa pengalaman tu memandangkan Atika…