15 September 2009

Pre Match : Standart Liege VS Arsenal

2.45 pagi ini Arsenal akan membuka kempen kumpulan H Champions League bertemu Standart Liege di Belgium.. Siaran langsung akan diadakan di ESPN saluran 812.. Kalau x silap Atikahlah.. Dengan tiga trio Arsenal disahkan mengalami kecederaan..

Almunia mengalami sakit di dada.. Sementara Van Persie mengalami kecederaan lutut dan Denilson mengalami sakit belakang dan Wenger mengesahkan yang Walcott tidak akan berada dalam skuad ke Belgium.. Dan Wenger juga menyenaraikan pemain penyerang skuad simpanan iaitu Sanchez Watt dalam rombongan ke Belgium..

Ketidak adaan Almunia dan Fabianski yang masih dalam proses pemulihan selepas menjalani pembedahan lutut akan memaksa fan Arsenal melihat 2 penjaga gol rookie yang berbakat dan cetek pengalaman untuk beraksi menentang Standart Liege pagi ini..

Namun di antara Vito Mannone dan Wojciech Szczesny.. Atikah mengagak yang Mannone yang akan beraksi.. Dan ini ialah merupakan penampilan kedua Mannone dan pertamanya dalam Champions League.. Sejujurnya Atikah amat-amat risau.. Okey disini Atikah senaraikan 18 pemain yang ke Belgium..

VITO MONNONE
WOJCIECH SZCZESNY
BACARY SAGNA
GAEL CLICHY
WILLIAM GALLAS
THOMAS VERMAELEN
MIKAEL SILVESTRE
KIERAN GIBBS
EMMANUEL EBOUE
ALEX SONG
CESC FABREGAS
ABOU DIABY
TOMAS ROSICKY
AARON RAMSEY
NICKLAS BENDTNER
JACK WILSHERE
EDUARDO
SANCHEZ WATT

Ini pula bagi bayangan kesebelasan utama Arsenal pagi ini.. Atikah rasa mungkin wenger akan mengunakan formasi 4-5-1 sekali lagi..

MANNONE
SAGNA-----GALLAS-----VERMAELEN-----CLICHY
BENDTNER-----FABREGAS-----SONG-----RAMSEY-----DIABY
EDUARDO

Atikah rasa mungkin Rosicky akan masuk sebagai pemain gantian memandangkan bagi Wenger Rosicky masih belum cergas sepenuhnya.. Dan seperti yang kita tahu Wenger bukanlah pengurus yang selalu memaksa pemain yang baru kembali beraksi selama 90 minit..

Wenger mula memarahi Adebayor apabila menganggap Adebayor tidak mengenang budi.. Wenger berkata Adebayor perlu tahu 3 tahun yang lalu siapakah yang membuatkannya jadi seperti ini.. Dan Wenger juga mempertahankan Van Persie yang mengutuk Adebayor..

Dan Wenger juga mendedahkan yang mereka mengupah ahli forensik selepas Eduardo memberitahunya yang ada sentuhan.. Dan hasil siasatan forensik tersebut memang ada sentuhan di pergelangan kaki Eduardo..

Sebelum Atikah menamatkan artikel ini.. Atikah nak meluahkan rasa bangga sebagai anak Malaysia apabila Malaysia mempunyai pasukan formula one sendiri.. Sebagai salah seorang peminat formula 1 juga sudah semestinya ini membanggakan Atikah.. Adios!!

4 comments:

  1. Adebayor mmg tak knal budi...
    tapi biasala org jahat menang dulu..
    Hero menang last2.
    Atikah....
    Bangga apenye...duit 2 wat membazir je...
    skang ni ekonomi bukan bagus sangat...brg2 naik..
    minyak naik...leh pulak nak buang duit wat team F1...
    x ke buang duit namanya...

    ReplyDelete
  2. minyak naik sbb mmg seluruh dunia minyak naik.. x kanlah kalau seluruh dunia minyak mahal malaysia murah?? susah2 sangat naik basikal jelah.. x payah guna minyak..

    ReplyDelete
  3. atikah....
    malaysia pengeluar minyak sayang oi...
    kita jual mahal kat orang takkan kita tak dapat untung...
    tapi kat sini pulak mahal...
    kat singapore minyak lagi murah dari malaysia tau..
    dorang beli dari orang jer 2..
    dorang bukan ader minyak pun...
    nanti dah besar,dah kerja sok baru u paham ler...
    ape2 pun renung2kan lah ye...tak yah reply satgi jadi blog politik pulak...
    yang penting arsenal menang..........

    ReplyDelete

Anyone to be a writer? Please send your mail to afhamabdulrahman@gmail.com
Lets Join Us in Arsenal Malaysia Gooners Forum Klik Sini

Video Pilihan