28 August 2009

Wenger akan pertahankan Eduardo

Wenger seperti kebiasaannya akan mempertahankan anak-anak buahnya.. Wenger jelas kecewa dengan UEFA apabila tidak adil dengan mahu mengambil keputusan atas 'dive' Eduardo.. Perbicaraan akan didengar pada hari selasa minggu depan..

"Ianya witch hunt.. Apa lagi?? Jika kamu bermain semua perlawanan Eropah setiap minggu.. Saya akan berikan 10 kes di mana UEFA boleh ambil tindakan terhadap pemain tersebut.. Diego Maradona jaringkan gol dengan tangannya semasa menentang England di Piala Dunia dan tiada siapa ambil tindakan"..

"Kami akan pertahankan pemain kami.. We will take it as far as we can.. Saya 100% menentang diving dan ini sememangnya mengaibkan.. Kami tidak boleh menerima bagaimana UEFA mengendalikan kes ini"..

"Orang bereaksi secara emotional.. Kes ini dikemukan oleh media dan FA Scotland.. Orang Scotland berkerja di UEFA.. Kes ini menjadi lebih sensitive kerana mereka ada kepentingan di sana"..

"Adakah sekarang tindakan akan diambil kerana setiap pertahanan menipu pengadil?? Kenapa tidak?? Setiap pertahanan menarik baju penyerang.. Ianya cuba untuk menipu pengadil.. Kenapa mereka tidak diambil tindakan??"

"Do you want me to take situations from the game against Celtic?? It was on both sides so why do you not charge?? Saya percaya anda boleh bahaskan sama ada ianya penalti atau tidak.. Dalam kes ini mereka tidak ambil kira sama ada penalti atau tidak.."

"Mereka mengambil kira sama ada Eduardo menipu atau tidak.. Itulah yang saya tidak setuju.. Jika kamu lihat ianya tidak dapat dipertikaikan.. Saya telah dedikasikan seluruh hidup saya untuk menentang penipuan"..

"Dan saya lihat beberapa kes UEFA tidak ambil tindakan.. Mereka telah membukakan pintu yang bahaya disini.. Maksudnya setiap keputusan pengadil boleh dicabar.. Jadi sekarang kami akan cabar setiap keputusan di Eropah.. I tell you.."

No comments:

Post a Comment

Anyone to be a writer? Please send your mail to afhamabdulrahman@gmail.com
Lets Join Us in Arsenal Malaysia Gooners Forum Klik Sini

Video Pilihan