Temu ramah Wenger selepas Emirates Cup

Atikah: Bagaimana persembahan menentang Rangers ini??

Wenger: Pada separuh masa pertama.. Kami bermain seperti yang kami mahu main.. Banyak ketajaman dalam aspek pegerakan.. Banyak aksi kretiviti.. Dan teknikal yang berkualiti.. Keseluruhannya.. Ianya merupakan persembahan yang bagus..

Atikah: Tentang aksi memukau dari Jack Wilshere

Wenger: Sudah semestinya saya seronok dengannya.. Dia selalu mempunyai keupayaan bermain bola tetapi sekarang dia mempunyai kuasa.. Setahun lepas dia mesti melintasi padang.. Tetapi sekarang dia pergi terus.. Dalam usia sebegini ianya normal dan anda bola lihat dia selesa apabila memegang bola.. Anda boleh lihatnya sepanjang kejohanan ini..

Atikah: Bagaimana pula peluang Wilshere bersama skuad England??

Wenger: Saya tidak rasa Capello akan membuat keputusan berdasarkan 2 aksi tersebut.. Sebenarnya ia bukan masalah saya tetapi masalah Capello..

Atikah: Berapa banyak perlawanan akan Wilshere beraksi musim ini??

Wenger: Saya tidak tahu berapa banyak perlawanan yang akan dia main.. Saya mempercepatkan prosesnya apabila semasa dia berusia 16 tahun saya letakkan dia dalam bilik persalinan dan membiarkan dia berlatih bersama skuad first team.. Jika saya baru keluarkan dia dari skuad muda tahun ini.. Anda x akan lihat apa yang anda lihat hari ini..

Ini bermakna dia berjaya menyesuaikan diri dengan special treatment dan berjaya berjaya dalam akademi kerana dia berada bersama skuad first team selama setahun.. Tapi berapa banyak dia akan bermain itu saya x tahu.. Hanya satu masalah di England iaitu bersabar dengan pemain dan ianya menjadinya sukar untuk memastikan mendapat progress yang bagus..

Boleh dia main kesemua perlawanan dalam liga.. Sudah semestinya tidak.. Dia secara fizikalnya kuat kerana dia mempunyai badan yang kuat.. Ia sukar untuk menjangkakannya..

Atikah: Perbandingan diantara Wilshere dan Walcott..

Wenger: Mari kita bertenang dan senyap.. Masih ada setahun lagi untuk Piala Dunia.. Mari kita lihat bagaimana dia improve dan konsisten.. Mari jangan buat bintang dalam 2 perlawanan.. Anda perlu hormati development pemain.. Sebelum ianya berbeza.. Anda perlu main dengan baik dalam tempoh 4 atau 5 tahun..

Dan sesorang akan kata dia mungkin mampu beraksi bersama skuad kebangsaan.. Sekarang semua orang laju apabila mereka sudah nampak segalanya..

Atikah: Tentang spekulasi tentang Vieira..

Wenger: Saya ada 2 perlawanan yang perlu difikirkan dan selepas hujung minggu kami akan bercuti pada hari isnin.. Dan pada masa itulah saya akan fikirkan tentang keseluruhan pasukan.. 2 minggu lalu saya tidak tahu sama ada kami akan mendapatkan Eduardo atau Rosicky.. Mereka berdua dilihat bakal kembali semula.. Jadi ianya menjadikan pasukan menjadi besar..

Patrick merupakan seorang pemain yang bagus.. Dan saya masih belum buat pertimbangan untuk membawanya pulang.. Ianya mungkin akan saya fikirkannya.. Ianya tidak pasti jika saya membuat keputusan untuk membawanya pulang dia akan menyertai kami.. Banyak yang perlu difikirkan..

Saya tidak mempunyai masalah peribadi dengan Vieira.. Saya menghormatinya.. Dan mempunyai hubungan yang baik dengannya..

Atikah: Bagaimana pula dengan polisi tentang membawa kembali bekas pemain

Wenger: Ianya merupakan posisi biasa tetapi saya tidak kata saya tidak akan melakukannya.. Kebiasaanya saya tidak melakukannya.. Saya bukanlah peminat setia untuk itu.. Sebab saya rasa sekali mereka pergi mereka perlu pergi..

Atikah: Bagaimana pula dengan Thomas Vermaelen fitness

Wenger: Pasti fit minggu depan berdepan Valencia.. Gallas is okey.. Dia mengalami hamstring tetapi dia akan beraksi menentang Valencia..

Atikah: Pelan perpindahan musim ini??

Wenger: Kami tidak membuat sebarang komen tentang perpindahan.. Jika kami menandatangani seseorang kami akan beritahu.. Saya baca dalam surat khabar saya telefon orang ini.. Tapi saya tidak pernah bercakap tentangnya kerana ianya mungkin akan menggangu pemain itu dan kelab.. Jika perpindahan itu tidak berlaku.. Pemain tersebut akan sedih.. Dan saya cuba untuk berbincang secara senyap yang boleh..

Comments

  1. apa la wenger ni..
    bleh letak jawatan lah..Adoi

    ReplyDelete
  2. wenger ni x pikir peminat arsenal yg nk kan trofi...
    peminta dah x sabar dah.
    kalau berterusan cam ni leh letak jawatan kasi kat gus hidink je latih arsenal...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil