06 August 2009

Fabregas confident!!

Atikah: Hai Fabregas.. Atikah nak tanya beberapa soalan.. Boleh??

Fabregas: Ya.. Sudah semestinya..

Atikah: Soalan pertama ialah sebenarnya dulu mengapa anda menyertai Arsenal semasa baru berusia 16 tahun?? Dan siapakah penyebabnya..

Fabregas: Semasa saya berbincang bersama Arsenal.. Arsene yang berjumpa dengan saya.. Dia datang dari cutinya untuk berjumpa dengan saya.. Ianya jelas memberikan impak besar untuk saya membuat keputusan menyertai Arsenal..

Atikah: Sebenarnya apa komen Fabregas untuk permulaan musim 2009/2010 ini??

Fabregas: Kami tidak akan berfikir yang kami akan menamatkan musim ini ditangga keempat.. Kesemua kelab besar melalui musim yang sukar.. Tapi kami perlu kuat dari sebelumnya dan bersama-sama.. Dan saya yakin kami akan okey.. 3 musim sebelumnya.. Kami melalui mimpi buruk dengan kecederaan.. Saya harap musim ini kami semua kekal fit.. Kami ada kualiti dan saya yakin kami mampu lakukannya..

Atikah: Apa misi peribadi Fabregas musim 2009/2010??

Fabregas: Misi saya ialah untuk improvekan segala-galanya.. Dalam usia sebegini saya rasa itulah perkara yang patut saya lakukan..

Atikah: Jadi mungkikah Fabregas akan membantu pasukan dengan menjaringkan gol juga..

Fabregas: Sudah semestinya.. Jika saya menjaringkan lebih banyak gol dari sebelum ini.. Ianya lebih bagus untuk pasukan..

Atikah: Apa komen Fabregas tentang permata baru Arsenal iaitu Jack Wilshere??

Fabregas: Untuk semua kelab.. Kamu boleh dapatkan pemain bernama besar untuk datang.. Tapi jika kamu dapat pemain yang menyinar dari akademi kamu.. Saya rasa itu mampu membuatkan kamu bangga.. Kamu nampak Wilshere dalam 2 perlawanan hari itu.. Dan Merida datang sini dari Barcelona semas berusia 15 tahun dan dia kini berusia 19 tahun dan dalam tempoh 4 tahun lagi.. Dia akan improve dengan mendadak..

Atikah: Apa komen anda tentang akademi Arsenal??

Fabregas: Semasa saya injured.. Saya berlatih bersama skuad simpanan.. Dan sememangnya banyak potensi yang bagus dari sana..

Okey itu sajalah temu ramah Atikah dengan idola dan pemain kegemaran Atikah ini.. Iaitu Cesc Fabregas.. Untuk pengetahuan anda.. Hasil aksi memikat Jack Wilshere dalam kejohanan Emirates Cup tempoh hari.. Wilshere telah dipanggil menyertai skuad U-21 England pada perlawanan persahabatan menentang Belanda.. Adios!!

No comments:

Post a Comment

Anyone to be a writer? Please send your mail to afhamabdulrahman@gmail.com
Lets Join Us in Arsenal Malaysia Gooners Forum Klik Sini

Video Pilihan