01 August 2009

90:00 ASNL 2 - 1 A.MAD




yea2 aku score 2 bijik...


YEAH!!!!!!!!!.....GOAL!!!!!!!!!!!!...Begitulah sorakan2 para penyokong yang menyaksikan perlawanan Emirates Cup antara Arsenal VS A.Madrid termasuklah 2 ekor commentator mana ntah dr streaming tv yg gua tgk...brace from The Russian Mafia Arshavin dan gol cederamata untuk Atletico sumbangan Pacheco..Arshavin 2, Pacheco 1...First sekali gua cukup berbangga dengan overall team Arsenal...Control game hampir 70% dengan playing stail beautiful football...inilah yang sebenarnya cara Arsenal...permainan cantik, jaringan menawan, kawalan rapi (macam iklan minyak rambut plak) dang hantaran yang tepat...Fuh, x sia2 gua bercekang mata menunggu sehingga tamatnya permainan...ujung2 baru menyegat...ini kerana apa?!...kerana masuknya playmaker (Fabregas), the salvation (Arshavin) dan Fox in the Box (Dudu)...setelah ketiga2 player ini masuk padang..permainan bertukar menjadi lebih menarik...


baiklah, kita bermula di 1st half...Rosicky membuat panampilan kedua (klu xsilap gua la) dalam friendly game memberikan sedikit tekanan kepada pihak lawan dengan larian2 yang pantas dan kawalan bola serta hantarannya...Bendi dan RVP the magician hanya berpeluang sekali 2 untuk melakukan percubaan namun tidak berhasil..Ramsey diberi peluang 1st XI agak berbaloi...kesemua player 1st line up memberikan sumbangan masing2...cuma biasalah Arsenal ni lambat panas...denilson dengan amalan rutinnya yang masih lg kurang kreatif asyik membuat hantaran ke bawah sahaja..buntu untuk mengatur gerakan menyerang..GK plak, walaupun bolos satu tp sungguh memberangsangkan adegannya menjaga gawang..memiliki susuk tubuh yg tinggi dan tegap, satu advantage untuknya..tidak lupa jgk A.Traore, memiliki gaya permainan ala2 Gibbs dan Clichy cuma masih kurang aggresive..bab intercept dah bagus..speed masyuk gak tu..cerah masa depan la orang kata..summary untuk 1st half, perlawanan menarik akan tetapi tumpul dibhgn serangan...Bendi dan RVP masih memerlukan sefahaman yang lebih mendalam...


dapat gak team aku gol cedera hati a.k.a cenderahati


Ok, 2nd half...di awalan game Rosicky dan Eboue dikeluarkan dan menggantikan Wilshere dan Merida...ini yang penting, watak dan peranan Jack Wilshere telah mengubah permainan terutama di bhgn midfield...rating untuk Jack aku bagi 8 pada game kali ini kerana...corak dan gaya permainannya memang bagus...skillful dan kreatif..klu lah Fabregas nak blah ke Barca dalam beberapa tahun yg akan datang, kita dah ada backup playmaker iaitu Wilshere dan Ramsey...gua rs sepatutnya pak wenger berikan pendedahan yg lebih banyak dlm EPL nanti untuk mereka berdua ni..mamang menabjubkan...gua cukup terhibur bila melihat Wilshere bermain kali ini, sebelum ni pun gua xpenah tgk dia main secantik ini..melakukan gerakan dan hantaran menarik cumanya tiada finalize dari teamate yg lain..syabas mera betty..Madrid plak aku tengok main cam xcukup makan nasik lemak jer..hambar cuma tang defend jer diorang mantop yang diketuai Ujfalusi dan Heitinga..


3 Musketeers pun masuklah untuk menyelamatkan maruah The Gunner...Goal pertama Arshavin melalui serangan balas dan hantaran silang tinggi oleh Kapten Fab telah membuahkan hasil hanya menghulurkan kaki dan keeper pihak lwan terteawas akhirnya...dia lah penyelamat..dan malang telah berbau hapak, selang beberapa minit selepas itu, Madrid lancarka torpedo plak dan kesilapan dari ex-captain, Gallas yang berada diluar posisinya terperangkap dan Pacheco berlari anak ayam secara solo dan menewaskan Mannone..aku kecewa gila tgk Gallas main waktu tu...hampeh tol..alangkah bernasib baiknya skuad Arsenal, apabila fav player gua Ars23 menjadi wira sekali lagi dengan penyudah yg menarik..
menyambut hantaran dr sapa ntah aku x perasan plak sambil backup dari Dudu menolak sedikit bola itu untuk mengelak keeper menangkap bola itu dan menggunakan gear 2 untuk memecut dan sambil sliding, ruang yang susah untuk melakukan penyudah tetapi itulah Arshavin...dan GOAL!!!!!!...apa yang commentator ckp..."not a fancy goal but a briliant goal"..that is...dan begitulah tamat perlawanan kedua Emirates Cup dan perlawan pertama antara PSG dan Rangers Biru keputusannya Ranger 1- PSG 0 jaringan Boughera...sekian...adios...wazaaa!!!!!!



Mannone

Sagna Gallas Djourou A.Traore

Eboue Denilson Ramsey Rosicky

RVP Bendi

4 comments:

  1. suka2 mu la letak senarai pemain yg turun beraksi utk arsenal lwn atletico madrid smlm..

    he2,

    ReplyDelete
  2. bg aku performance arsenal smlm tu tak la myakinkan sgt..arsenal msti cri defender lg..baiki defence..best player atletico madrid c aguerro tu pun tak main..

    ReplyDelete
  3. haha...sory la geng oi..aku main petik je line up tu...aku xtau sgt pun camna formation yg sebenarnya...gua bantai je...hohoho...sory noh

    ReplyDelete

Anyone to be a writer? Please send your mail to afhamabdulrahman@gmail.com
Lets Join Us in Arsenal Malaysia Gooners Forum Klik Sini

Video Pilihan