Vieira milik Arsenal kembali ??

Atikah kali ini nak buat artikel tentang khabar angin yang semakin bertiup kencang yang mengatakan Vieira akan kembali bersama Arsenal selepas meninggalkan Arsenal selama 4 tahun..

Atikah memang terkejut apabila mendapat tahu berita ini.. X tahu nak kata apa.. Tapi sesungguhnya Atikah berharap benarlah Vieira akan kembali berbanding Vieira kembali menyarung jersi Tottenham..

Redknapp jelas terkejut apabila berita ini keluar.. Inilah kata-kata Redknapp.. "Dia milik Arsenal.. Dia cukup fantastik.. Dan jika dia mendapat peluang untuk kembali bersama Arsenal.. Sudah semestinya dia tidak menolak"..

Nampaknya Redknapp sudah mengangkat bendera putih jika Wenger membuat keputusan untuk membawa Vieira pulang.. Atikah berdiri di belakang Wenger jika benarlah Vieira akan kembali ke pangkuan Arsenal..

First Atikah nak minta maaf dekat Armyrule sebab Atikah sama sekali tidak menyokong Armyrule yang mengatakan jika Vieira kembali jawatan kapten pasukan Arsenal milik Fabregas sekarang di berikan kepada Vieira..

Sebabnya.. Pemilihan Fabregas sebagai kapten pasukan Arsenal di senangi pemain-pemain Arsenal.. Kesemuanya menyokong pilihan Wenger.. Dan kita patut berikan peluang kepada Fabregas membuktikan kewewibawaannya..

Fabregas masih muda dan perlukan masa untuk menyesuaikan diri menjadi kapten pasukan Arsenal.. Atikah yakin musim depan Fabregas akan menjadi kapten pasukan yang lebih berwibawa..

Dan agak tidak adil untuk Fabregas jika kalungan armbandnya di berikan kepada bekas kapten iaitu Vieira.. Vieira boleh menjadi pembimbing untuknya.. Mungkin suatu hari nanti Fabregas mampu menjadi kapten sehebat Vieira..

Atikah tidak memihak kepada sesiapa tentang hal ini.. Kalungan armband itu pernah menjadi milik Vieira.. Tetapi sekarang ianya milik Fabregas.. Kita perlu bersikap adil.. Dan Atikah yakin Vieira tidak kisah tentang itu..

Lagi pun semua pemain yang bersama Arsenal.. Atikah menganggap mereka ialah kapten pasukan Arsenal.. Namun hanya seorang ketua di antara ketua di atas padang iaitu pemain yang memakai armband tersebut.. Tetapi ketua segala ketua ialah Wenger..

Dan jika Vieira kembali semula.. Patutkah kita berikan kembali jersi bernombor 4 kepadanya yang kini milik Fabregas?? Kadang-kadang tidak semuanya kita patut beri kembali.. Itulah pandangan Atikah.. Siapa yang terasa.. Atikah minta maaf.. Adios!!

I can smell your scent once again
And savour this familiar scent with reminiscence
My intuition is sensing your presence
And memories to start to flood in
Your voice resounds in my head
And I yearn for a single word from word from you
I picture you staring back at me
And I shiver with impatience
You may not be here yet but one thing’s for sure
Welcome back home

Comments

  1. ok le tu atikah..buwat mase ni aku rase viera pon akan mnghoramty dan menerima fab tu sbgai kapten..x perlu bmbng..player arsenal saling memahami..

    ReplyDelete
  2. kecuali gallas.. suatu masa dulu..

    ReplyDelete
  3. lepak ar atikah..aku ckp jer..dan aku pun rasa xmungkin Armband tu dilepaskan oleh Fab, Pat pun dah rasa dulu kan..so, mengalah la kepada yg muda...hahahaha dan korang rasa no brp Vieira pki kalu masuk blk Arsenal...bg aku no 19 kot...Mael aku rs dpt no King Kolo, 5

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil