Bermulanya Di sini....


Wokeh...apa sebenarnya yg aku nak berkarangan nih...emm...aku nak tulis bab2 UCL mlm nih dah cukup lengkap setelah dilengkapkan oleh Atikah..so..ketika idea dop dtg tetiba dlm kepala nih lalu aku terus menjamah komputer aku..wah3, mukaddimah pjg la plak...hohoho. Camni, bab prediction, post match ke hape ke...dah ade, so gua nak berkongsi la dengan gooner2 sekalian. Kenapa aku dan rakan2 sekalian menyokong dan meminati Arsenal. Sebab playernya ka, sebab manager dia ka, sebab gameplaynya ka..dan ...lu pk la sendiri yg lain2 tuh. So, bagi gua la kisahnya bermula di sini...

Aku minat Da Gunners masa aku masuk sekolah menengah..sebelum tu aku x minat bersukan..so sukan2 apa pun aku xambik tau..buat bodo jer..seingat aku time 2002 ada world cup kan...time tu la aku mula minat bola nih...1st world cup aku tgk live. Sampai ponteng tuisyen nak tgk game waktu tuh..hehehe. Pastu aku tgk Legend kita Titi bukan titi org dop merentas paya tuh...haha..Aku terus minat mamat tuh..main best walaupun France time tuh jatuh performance..pastu tau plak dia main utk Arsenal..so aku pun teruja la...hahaha. Sebab TH14, aku minat Arsenal dan terus meminatinya sampai skang nih..jeng3. No 14 adalh no fav aku..hehehe..tp skng ni dipakai Si Cot Dinding (Wallcot)..tp aku kureng minat ar dia..dia belum boleh dibayangkan sama dgn Henry..So, kurang sume camno plak..apsal korang minat Arsenal nih, citer la ckit..huhuhu...Ok, lepas tu la aku mengikuti segala perkembangan pasal bola xkira luar atau dlm negara...Bola Sepak dah jd jiwa aku..Satu lagi aku minat Arsenal pasai bagi aku Arsenal nih unik..Sebab apa?..ha ini yg kita xtau ni..(ayat dlm citer Los Dan Faun)..

Kenapa unik, 1st aku anggap Arsenal adalah team bawahanjing(underdog) yg cemerlang walaupun digelar Big Four kat EPL..sebab apa? sebab player2 dan pengurusan xmcm team lain yg bongkak angkuh dan overconfident...Arsenal menang kita x angkuh, bila Arsenal kalah adat permainan. xmcm team lain, menang berlagak pastu kutuk2 team lain dan bila kalah mula la cakap camni la camtu la..kan3. klu dalam satu2 tournement cam WC or Euro la contohnya..aku suka team2 yg biasa2 menang dalam game tu..contoh WC 2002 tuh, aku suka tgk Korea ngan Turki...memang xdisangka mrk bleh sampai semi...asyik team2 kuat dan sama jer menang x best ar..xda variasi org kata..kakaka.

As a conclusion, cewah cam wat essei plak dah...Arsenal adalah terbaik dalam kancah bola sepak Eropah..walaupun kita blum menang peringkat eropah. Xpa2 gua x kisah...Aiman x kisah..hehehe..tp kadang2 time sewajarnya kita menang kita xleh menang plak menyirap jgk tahap air sirap warung Pak Din yg anak2nya cun melecun..hehehe. Tp itulah kekalahan adalah permulaan utk kemenangan...
Renung2kan dan slmt beramal..jumpa lg yer...Sayonara..Viva Da Gunners..Tolonglah bedil byk2 anak2 setan FerGusar yg cam taik tuh mlm nih..sampai lunyai pun gua x kisah...

Comments

  1. Hi goonerish...

    Tertarik gak nak kongsi cerita...

    Aku start follow gunners dari 85 sehingga sekarang. Masa tu aku darjah 5, so korang boleh teka lah umur aku berapa... hehehe.

    Korang mesti tertanya-tanyakan bagai mcm mana aku boleh mengikuti perkembangan Arsenal sedangkan masa tu masa ada Astro mahupun internet. Ok, aku dibesarkan di JB, kalau sapa2 kat sini org JB mesti masa kecik2 layan tv Singapore. Selain aku layan Aksi Mat Yoyo, setiap sabtu petang ada highlight English Football dan Seria-A. Masa tu, Liverpool adalah kelab terkuat English manakala Napoli adalah kelab terkuat Italy. Kenapa aku memilih utk menyokong Arsenal...????

    Ok... Semasa zaman kanak2 aku, selain dari main guli, main gamba, main getah, aku gak main permainan bola jentik. Tempat aku panggil bola jentik, tempat korang aku tak tau lah panggil apa. Bola jentik nie menggunakan kadboard, selalu kotak ubat nyamuk keras sikit. Gunting 2 inci lebar, 4 inci panjang kemudian lipat. Bola plak gunakan timah rokok. Gentel kertas timah tu sehingga jadi bulat, diameter dlm 10mm. Tiang gol plak, gunakan kadboard utk buat tiang gol. Number jersey plak, gunakan kalender kuda... Hahaha...

    Selalunya petang sabtu, pukul 2 ptg akan disiarkan highlight English Football. Aku mmg tak lepas peluang menyaksikan aksi Arsenal. Ketika itu, the gunners dibaris oleh pemain seperti John Lukic (keeper gonjang lagi tangkas), David Rocastle (arwah dah dia nie, pernah main utk sabah), Michael Thomas (dia nie main robust giler), Alan Smith (idola aku masa kecik2), Paul Merson (dia nie pernah drop dulu sebab kaki arak dan Tony Adams. Ada byk lagi players tapi aku dah lupa. Masa tu Arsenal kira mcm pencabar Liverpool dan MU selain dari Queen Park Ranger dan Everton. So, dari situ lah aku start follow Arsenal dan tema bola jentik aku pun Arsenal gak.

    Sampailah sekarang aku masih lagi setia dan sentiasa mengikuti perkembangan gunners. Amacam guys, dah boleh dapat pingat Arsenal Loyal Fan tak...??? Hehehe

    semutipoh (MKF Gooners)

    ReplyDelete
  2. okey atikah pun nak kongsi start atikah minat arsenal.. mesti korang pelik dgr cite atikah..

    Atikah start minat arsenal selepas di hasut sepupu atikah yg rata2nya peminat the gunners.. namun waktu tu just minat skit2 je.. coz time tu apa yg atikah tau ialah main, main dan main..

    ntah knape tibe2 je atikah terus fall in love with arsenal.. smpi skrg arsenal dah sebati dalam diri atikah.. walaupun abg2 dan abg ipar atikah minat musuh ketat kita iaitu MU.. namun jiwa dan raga atikah terus bersama arsenal..

    mungkin faktor utamanya sbb pemain die hensem kut.. haha... ntahla sampai skrg nie atikah x tau sbb ape atikah minat arsenal.. namun walau apa pun jiwa atikah ttp bersama arsnl..

    cuma satu je impian atikah satu hari nnt.. iaitu menjejakkan kaki ke stadium emirates.. x kisahla waktu tu arsnl duk liga bawahan sekalipun.. atikah ttp support arsnl lebih dari segalanya..

    emosi gile atikah.. hehe.. itulah ceritanya.. ingat jgn sekali-kali kita khianati arsnl.. sekali jadi gunners selamanya kita gunners..

    ReplyDelete
  3. atikah,hasutla abg atikah sokong gunners kalau x putus silaturrahim....hahaha

    ReplyDelete
  4. waduh2...sggh menarik dan terharu gue dengarinnya..huhuhu..bagus2..sapa2 lg kongsi2lah bersama..benda baik kita kongsi benda jahat bagi kat MU setan...skali aku lesing kan baru tau..setan MU..hahaha

    ReplyDelete
  5. malaslah.. lagipun die x pernah gaduh ngan atikah pun anonymous.. kecuali abg ipar atikah.. slalu gak gaduh..

    ReplyDelete
  6. Wah... best jugak dengar cerita korang

    Cerita aku sikit lebih kurang ngan korang jugak... kalau ikut kalender islam aku nie sikit lebih kurang sebaya ngan si taik lalat aka semutipoh...ceritanya bermula begini...ayah aku nie memang peminat bola sepak selain memuja(bukan menduakan tuhan)pasukan malaysia terutama adik kembar dia lain mak lain bapak iaitu mokhtar dahari dia juga peminat setia england... so dari situ aku terdedah kepada perkembangan bola sepak di england, aku mula meminati gunners nie dalam sekitar tahun 80an jugak...aku nie ketika itu amat meminati bola sepak dan pernah tersenarai sebagai pemain malaysia bawah 12 tahun katika itu...oleh kerana sebab2 tertentu aku tak dapat teruskan.

    Pemain arsenal yang betul2 menjadi idola aku adalah si Alan Smith, kerana aku pun striker jugak bila main bola hehehehe... so apabila semakin dewasa aku semakin tertarik dengan The Gunners nie sebab bagi aku the beutiful of football hanya dapat dilihat dalam corak permainan gunners (moral: main cantik belum tentu menang)...arsenal semakin tersemat dihati selepas kehadiran our prof Arsene Wenger yang mengganti Bruce Rioch yang katika itu bertahan tak sampai satu musim kalau tak silap aku..

    Kehadiran ARSene Wenger memang memberikan impact yang besar dari segi corak permainan dan pengurusan permain alaf baru... dengan nama nya yang seakan2 perkataan ARSenal bagi aku ini pertanda baik nie... maka lahirlah invincible team 03/04... dan sekarang pertanda itu muncul lagi kali ini kehadiran ARShavin... harap2 next season gunners will be invincible again...

    ReplyDelete
  7. sok pagi hope arsenal mng...arsenal tetap dihati walopon arsenal kalah..bia klh, klh hero.....tp ak tau sok pagi kita mng..hehe...mensetan united tu xhebat mna pon...pglmn ak yg paling sakit ati wktu game asnl ngn mensetan united ni season lepas time asnl klh ngn ManU 4-0...sedih woo...mlm tu dak2 ManU ckp gini...arsenal balik!!!!!!!!!...wa...kasi panasss...mlm ni ak xmao mende tu ulg..nk balas blik..hihihi..hope mlm ni redwhiteArmy bole melaukkan maNU dan kasi FaTfergie tu pndg asnl tggi...nk ludh asnl kne muka balik!!hehehe....AdioS..ArsenaL..whenever..wherever..

    (redwhiteArmy)

    ReplyDelete
  8. haaaa...


    den pn do yo cto..hehe
    start mnt bola piala dnia 98..
    cm korg ikt ayh my hero..
    peh 2 mle laa tgk club plak..
    mnt kt arsenal luu coz berkamp..pwer gler poiek!!

    lpeh 2 kl0 men game ke pe mst plih arsenal...
    dri kt game ps1 laa aku knl pemain2 arsenal ni...

    peh 2 ikt bese2 jer..
    ble fabregas msk jer arsenal aku mler r blk..
    smpai skang aku mnt gler ng fabregas ni..aku hrp die x blk brclna blk laa..

    2 je r aku nk kngsi..
    de byk g tp xpt nk cte sme coz smpai sok pg pn lom tntu abih...haha

    ReplyDelete
  9. banyak player2 arsenal yg paling aku kagumi dan terhebat dlm diri aku antaranya ROBERT PIRES>>>>....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil