Adebayor penganti Drogba di Chelsea??

Didier Drogba bakal meninggalkan Chelsea musim panas ini dan Emmanuel Adebayor merupakan penganti sesuainya..

Carlo Ancelotti yang dinamakan bakal menduduki kerusi panas Chelsea musim panas ini dilaporkan bersedia untuk membawa Adebayor ke Chelsea unuk mengantikan Drogba..

Masa depan Adebayor mula menjadi tanda tanya musim ini dan prestasi semasanya jelas mengecewakan peminat The Gunners..

Adebayor berhijrah ke seteru utama London kita?? Wow!! Tapi Atikah x kisah pun.. Lebih-lebih lagi perasaan kecewa kepada Adebayor di atas prestasi terkininya dan tiada perasaan main dengan Arsenal memang menutup segala rasa tidak mahu melihat Adebayor menyarung jersi Chelsea..

Dan ini pula khabar angin yang mengatakan yang Adebayor bermain bersama Arsenal hanya kerana wang.. Dan menambah jika bukan kerana wang beliau hanya akan kekal bermain di negaranya sahaja.. Betul ke?? Atikah rasa ya!! Memang dah terbukti pun.. Anda cuba ingat kembali yang Adebayor meminta kenaikkan gajinya dan menjadi pemain Arsenal yang menerima gaji tertinggi.. Namun prestasinya langsung x setaraf dengan wang yang diterimanya..

Okey ini pula cerita tentang pemain skuad simpanan Arsenal yang sedang diintai kelab Belanda iaitu Sparta Rotterdam..

Vincent van de Berg merupakan pemain tengah skuad simpanan Arsenal yang sudah pun berusia 20 tahun.. Dalam usia sebegini Vincent sepatutnya bermain dengan skuad senior!! Namun Vincent masih belum mampu untuk memecahkan kekebalan pintu ke skuad senior..

Beliau merupakan pemain yang serba boleh.. Mampu beraksi sebagai penyerang, shadow striker, pemain tengah dan winger.. Cukup merugikan jika kita menjualnya ke Sparta Rotterdam.. Atikah rasa beliau jauh lebih hebat dari Denilson dan si Diaby tu..

Mengapa Wenger x penah memberikannya peluang?? Pemain Belanda memang terkenal dengan pemain yang serba boleh.. Kita sudah ada Van Persie yang mampu beraksi sebagai penyerang dan winger.. Dan mengapa pula kali ini kita nak membazirkan bakat yang dimiliki Vincent van de Berg??

Janganlah hanya memberikannya peluang sebagai pemain pinjaman sahaja.. Yang perlu dipinjamkan sekarang ini ialah Denilson dan Diaby bukannya Vincent!! Atikah memang x faham.. Kita mengasah bakat mereka dan kemudian kita menjual mereka dengan mudah..

Kita mempunyai ramai pemain skuad simpanan yang cukup berbakat namun x diberikan peluang beraksi bersama skuad senior.. Ia cukup merugikan.. Mengapa nak beri peluang kepada pemain yang langsung x mahu untuk improvekan dirinya.. Seperti Denilson dan Diaby..

Berilah peluang kepada mereka yang benar-benar mahu bermain dan mahu improvekan diri mereka.. Kita x payah nak beli pemain terbaik dunia sekali pun kalau kita berjaya mendidik pemain yang mempunyai ciri-ciri begini.. Dan sudah semestinya ramai pemain Arsenal yang bakal menjadi pemain terbaik dunia..

Emosinya Atikah.. Tapi itulah pandangan Atikah.. Okeylah jumpa lagi dalam artikel akan datang.. Adios!!

Comments

  1. pehhh...ni btl pngkianat ni...sengal laa adebayor ni kl0 die msk chlsea..
    eyy kn atikah slalu g lndon..atikah ckp laa kt AW trs...hehehee...grau jer...

    ReplyDelete
  2. cesc biarlah kalu mamat tu btul nk pegi chelsea ke ulu yam ke kuala betis ke, dia dah rasa hensem sgt tu.. kesal gak aku.. ikah, marah betul ye ngan Deni n Diaby.. mmg mrk ni myakitkan hati bila diturunkan tp kkdg mrk menyumbang jgk, ada ms nya mrk bermain dgn bagus wlaupun x mjaringkan gol tp mrk trlibat dgn gerakan gol dan mjd assist utk gol.. sbnrnya mrk dah ada improvement cuma blum mencapai ke tahap yg membolehkan mrk diturunkan scara kerap.. AW meletakkan kepercayaan yg tinggi kpd mrk berdua mgkin AW nmpak sesuatu yg hebat ttg mrk berdua yg kita sendiri x pasti..walaupun kita merasakan aaron ramsey atau jack wilshire yg lbih berkemampuan tp krg pengalaman pula bleh mjd alasan AW knp mrk ini tidak diturunkan..susah sbnrnya nk mndapatkan plyr muda yg bleh improve dgn cpt spt cesc fabregas,dan penyesuaian diri yg pantas spt samir nasri dan andrey arshavin.. jd apapun yg di atur urus oleh AW, kita hanya bleh mgharapkan yg terbaik utk the gunners dan yg penting peminat bleh bergembira dgn hasilnya serta tidak berasa rugi dgn wang yg dihabiskan utk membeli tiket dan membayar bil astro..ha ha ha..

    ReplyDelete
  3. aku dah lama bebulu tengok mamat ni main..macam gampang!

    ReplyDelete
  4. haaahaa...tol2 mko pn cm gmpang..
    xpe laa onars...tp kl0 dio g ulu bndul den bonam palo ehh kek joram 2...
    denilson 2 ok lg tp c diaby 2 yg mkin lme mkin bdoh lak die men...hmpeh..tggi je lbih..

    ReplyDelete
  5. Atikah... Nacer Baratize pun not bad apa. Hensem giler, muslim plak tu... Hehehe

    ReplyDelete
  6. taik lalat, nacer baratize ni men mana bai..

    ReplyDelete
  7. taik lalat spe 2 nacer baratize???
    aku xtaw pape pn n xpnh dgr pn???
    leh cte skit x???

    ReplyDelete
  8. nacer barazire merupakan pemain tengah.. dan sekarang ini sedang dipinjamkan ke Derby.. faham dah cesc?? taik lalat nacer barazite dgn vincent tu sama-sama hensem.. hahah..

    ReplyDelete
  9. ohh ni sbnrnya org yg sama la ni, igtkan plyr baru.. nacer barazite midfield dlm squad muda arsenal yg diloankan ke derby..

    ReplyDelete
  10. adebayor....get out from arsenal...

    ReplyDelete
  11. ohhhh...
    org arsenal ker...
    k phm dh..meksh..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil