Tony Adams: Gunners are Goners!!

Tony Adams tidak percaya The Gunners mampu memenangi Champions League.. Kerana Arsenal mempunyai masalah di bahagian pertahanan..

Kapten dan lagenda Arsenal ini yang membantu Arsenal memenangi kejuaaran Eropah terakhir sewaktu kemenangan 1 - 0 ke atas Parma pada tahun 1994 pada perlawanan akhir.. (Champions League sewaktu itu dikenali sebagai Cup Winner)

Adams tidak percaya skuad Arsenal sekarang ini di buat untuk memenangi Champions League.. Belum lagi..

Adams berkata, "Walaupun saya fikir Arsenal mampu membelasah Villareal 3-0 untuk ke Semi Final.. Saya x nampak mereka memenangi Champions League musim ini kerana masalah di bahagian pertahanan"..

"Ini bukan sebab kerana mereka tidak mempunyai pengalaman.. Mereka mempunyai pengalaman yang cukup selepas mara ke Final pada tahun 2006"..

"Masalah di bahagian pertahanan hadir selepas Arsene mempunyai ramai pemain bercorak penyerang"..

"Di sana masa hanya 2 pemain pertahanan tengah yang sebenarnya bertahan.. Itulah kerana semasa first leg menentang Villareal, Song digunakan untuk memegang bahagian midfielder dengan berkesan"..

"Anda perlu mencari keseimbangan yang baik"..

"Jika Arshavin boleh bermain untuk persaingan ini, mungkin saya melihat ini dari sudut berbeza kerana dia pemain yang mampu mengubah perlawanan"..

Walaupun keputusan pemenang 1998 dua kali kapten pasukan ini mampu menerbitkan kemarahan peminat Arsenal.. Adams masih berfikir yang Villareal mampu menang mudah pada malam ini..

Adams menambah,"saya seronok melihat aksi pusingan pertama kerana kedua-dua pasukan mempunyai corak yang sama..

"Awak boleh dengan mudah memanggil Villareal, Arsenal versi Sepanyol"..

"Mereka mempunyai penjaga gol yang hebat iaitu Diego Lopez.. Dan perancang Argentina, Ariel Ibagaza yang mampu mengundang masalah kepada kita.. Dia juga mampu bermain di antara midfield dan penyerang..Tapi gol cantik Adebayor mampu membuka peluang kepada Arsenal untuk ke Semi Final"..

"Walaupun mereka bakal melakukan sesuatu yang lain apabila berkunjung ke Emirates.. Dan Villareal bermain dengan cantik apabila mereka menguasai bola.. Saya tetap yakin Arsenal mampu menang 3-0 malam ini"..

Adams,42, yang dipecat dari jawatan pengurus Portsmouth Februari lepas selepas mengalami kekalahan berturut-turut.. Pengalaman yang masih belum mencukupi dalam bidang pengurusan tidak membuatkan Adams sorok impiannya untuk kembali ke Arsenal dan pengurus yang berjaya iaitu Wenger..

Dia berkata,"Saya mengambil perkara di dalam karier Arsene, Alex Ferguson, Arrigo Sacchi dan Fabio Capello dan saya merancang karier saya dalam jangka masa yang panjang"..

"Lihat kepada Jose Mourinho sekarang.. Jika dia tinggalkan Inter, ketika ini apa yang dia ada??"

"Saya suka mengambil langkah satu persatu.. Saya ada tujuh tahun pengalaman di bawah tali pinggang saya.. Dan saya bekerja di Feyenoord dan Portsmouth dan itu sisa - sisa impian saya untuk menguruskan Arsenal"..

"Tapi saya perlu pertimbangkan dulu kerana saya masih banyak yang perlu saya belajar"..

P/S: Dipetik dari akhbar The Sun.. Kalau x paham mintak maaflah sebab English dia terlalu advanced.. Susah Atikah nak paham.. Jadi anda semua boleh klik perkataan The Sun untuk melihat artikel tersebut dalam bahasa English..

Comments

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil