Jangan salahkan Fabianski sekali lagi!!

Atikah nak tegaskan sekali lagi bahawa Fabianski bukanlah watak utama punca kita seri.. Atikah rasa dialah punca utama kita x kalah.. Atikah amat kecewa apabila ramai yang menyalahkan Fabianski.. Tapi kita perlu ingat permainan dia agak mengkagumkan berbanding sewaktu menentang Chelsea tempoh hari..

Atikah senbenarnya agak terkejut dengan dia banyak improved masa lawan Liverpool awal pagi tadi.. Tapi Atikah sebenarnya tidaklah berapa terkejut memandangkan beliau mempunyai bakat namun masih belum mampu untuk menunjukkannya.. Kita cuba bandingkan Fabianski dengan Reina..

Siapa yang lebih hebat?? Sudah tentunya Fabianski berbanding Reina yang boleh dikatakan gagal untuk menepis segala sepakan yang dilakukan pemain Arsenal termasuklah yang sudah offside.. Jadi kita boleh berbangga dengan improvment yang begitu pantas dilakukan oleh Fabianski.. Namun Atikah x mengerti mengapa anda langsung tidak boleh memuji apa yang dilakukannya..

Adakah anda tidak perasan sebenarnya Sagna dan Silvestre bermain dengan teruk sekali lagi.. Atikah agak terkejut bila melihat prestasi Sagna.. X pernah Atikah lihat dia sebegitu bodoh.. Tapi anda masih menyalahkan Fabianski.. Come onlah buka mata sikit.. Cubalah anda berfikir secara positif.. Fabianski sudah improve okey.. Kalau kita lihat 2 gol yang dijaringkan pemain Liverpool.. Semua itu berpunca kepada kesilapan pemain pertahanan..

Apa yang boleh dilakukan Fabianski untuk mengelak bola tersebut menerjah jaring?? Anda ingat dia bangga ke 4 gol dia lepaskan?? Adakah dia puas hati?? Tapi anda x pernah nampak semua itu.. Apa yang anda tahu ialah kehendak hati anda.. Kalau anda rasa anda boleh jaga gawang Arsenal lebih hebat mengapa x pergi dekat Wenger request jadi penjaga gol Arsenal?? Anda hanya boleh berkata-kata saja tanpa anda x tahu apa bezanya berkata-kata dengan melakukannya.. Anda ingat Fabianski je ke satu-satunya penjaga gol dalam dunia ni yang buat kesilapan??

Almunia x pernah ke melakukan kesilapan?? Come on buka mata sikit bersikap positif.. Jangan fikir yang negatif!! Apa-apa pun anda perlu memuji Fabianski yang berkerja keras digawang Arsenal berbanding Reina yang beraksi lebih teruk dari itu!! Lagipun Fabianski masih muda dan banyak lagi yang perlu beliau belajar.. Adios...

P/S: Kalau sape2 yang terasa Atikah mintak maaf tapi Atikah betul2 x bermaksud begitu.. Dan lagi satu Atikah bukannya mempertahankan Fabianski.. Tapi berilah dia masa.. Tugas sebagai penjaga gol terutama untul kelab yang besar bukanlah tugas yang mudah..

Comments

  1. marah btul atikah ye kalau ade yg mengutuk fabianski. nape yer? atikah mnat wajahnye yg comel ke??hehe..jgn nafikan plak atikah..hehe..gurau jer..
    mlm smlm fabianski begitu cemerlang namun gol yg dlepaskan adalah dsbbkan kelemahan defend yg bgitu ketara x tkecuali toure...ermm...sygnye..kalaulah ade gallas mggantikan silvestre...hmmm...papepun...smlm game plg mnarik season ni especially kpd neutral..

    ReplyDelete
  2. atikah mempertahankan fabianski disebabkan bukan kesilapan 100% di yang membuatkan kita seri.. tapi 100% sbb fabianskilah kita seri.. mmg game lwn liverpool paling best ditonton.. tapi yg fan arsnl x best tonton ialah kelekaan pemain pertahanan.. sebenarnya mmg fabianski comel pun.. lebih2 lagi dia buat rambut mcm tu.. tapi itu bkn sbb atikah mempertahankan dia..

    ReplyDelete
  3. ak mmg angin tol ngn si silvestre nihh...djourou lg sempoi..mmg trase bile gallas xde kat tgh...mudh sgt dorg miss player liverpool...pape ponn..2 dri 4 gol liverpool mmg gol yg sush tuk fabianski slmtkn..yg len sush gak...tp klw defen main cun...xwujud gol tu...hihihi

    ReplyDelete
  4. punca ArSeNaL seri ngan liverpool sbb kebodohan silvestre..FaBiAnSkI mmg cekap tp kene relaks..

    ReplyDelete
  5. biasalah Anonymous.. dia masih muda dan belum berpengalaman.. sudah semestinya dia gugup..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil