Arsenal vs Manchester United di Separuh Akhir Champions League!!

Arsenal melangkah ke Separuh Akhir Champions League dengan penuh bergaya.. Arsenal mebelasah Villareal 3-0 di Stadium Emirates dengan agregat 4-1.. MU pula terpaksa bekerja keras sebelum menundukkan FC Porto hasil jaringan tunggal Cristino Ronaldo dari jarak 40 ela.. Juara bertahan ini melangkah ke Separuh Akhir untuk bertemu Arsenal dengan agregat 3-2..

Arsenal akan bertandang ke Old Tradford pada 29 April ini sebelum melayan kunjungan MU di Stadium Emirates pada 5 May ini.. Dan selepas 11 hari Arsenal dan MU bertemu di Stadium Emirates, Arsenal akan berkunjung ke Old Tradford untuk perlawanan liga.. Agak mengujakan bukan?? Siapa yang tewas dalam perebutan ke peringkat Akhir Champions League pastinya mahu membalas dendam pada 16 May nanti..

Perlawanan ini nanti pastinya kita akan lihat siapa yang lebih hebat.. Bukan setakat medan pertarungan pasukan mana yang hebat.. Tapi kita juga perlu lihat siapa sebenarnya pemain yang hebat..
Cristino Ronaldo atau Cesc Fabregas?? Peminat MU sudah pastinya mengatakan Cristino Ronaldo.. Peminat Arsenal pula pastinya mengatakan kapten Arsenal iaitu Cesc Fabregas.. Bagi aku Fabregas lebih hebat daripada Ronaldo.. Mengapa aku kata begitu kerana Fabregas bukanlah pemain yang pentingkan diri macam Ronaldo..

Dalam permainan aku tengok Ronaldo sering bermain dengan egonya.. Dia pasti akan menimbulkan kontroversi setiap kali dia main.. Nak tau sebab apa Ronaldo boleh bagi gol?? Sebab dia pentingkan diri.. Asyik2 dia je yang nak bagi gol.. Macam orang lain x boleh bagi gol.. Sombong gila si Ronaldo ni kan.. Aku rasa kalau MU bagi Ronaldo jawatan kapten mesti dia tetap dengan keputusannya nak tinggalkan MU.. Walaupun dia nafikan, bolehkah anda percaya??

Berbeza pula dengan Fabregas.. Fabregas lebih pentingkan kerjasama.. Dia x kisah kalau x bagi gol asalkan dia membuat hantaran2 dan membuka peluang untuk pemain lain menjaringkan gol itu sudah cukup baik.. Gol bagaikan hanya bonus untuk Fabregas.. Fabregas juga x segan silu untuk membantu barisan pertahanan.. Aku rasa Fabregas lebih layak jadi pemain terbaik dunia..

Mengapa orang mengundi pemain yang banyak menjaringkan gol dan membantu pasukannya menang piala je yang boleh jadi pemain terbaik dunia?? Mengapa pemain yang berjaya mengubah pasukannya dari terus terjerumus ke prestasi yang tidak bagus tidak, boleh menerima anugerah tersebut?? Seperti orang kata kita kalah dalam satu pasukan dan menang dalam satu pasukan.. Tapi aku tengok sekarang ni macam ni pulak.. Kalah dalam satu pasukan menang diri sendiri punya kerjalah (terutama pemain yang banyak menjaringkan gol)..

Harap2 x de siapa yang terasa okey.. Semua pandangan ini hanya pandangan peribadi Atikah je.. Siapa yang setuju atau x setuju itu lain cerita okey.. Siapa yang ada komen, Atikah mengalu-alukannya.. Jangan malu2..

Comments

  1. tak sabar nk tgk..
    penyokong da mula angkuh dengan ak nie..

    ReplyDelete
  2. betul tu usana.. Atikah pun x sabar nk tengok memandangkan ini ialah kali pertama arsnl vs MU dlm champions league..

    ReplyDelete
  3. korang nie pompuan ke...ckp je tau...
    main bola tau ke...ke main bola lain..
    hahahahhaaa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sumbu yang basah

Let's go Gunner - Ozil